למה צריך יועץ שיווק דיגיטלי?

מאת: משה שמש
יועץ אסטרטגי ומלווה שיווקי

מפתח הזהב להצלחת העסק הוא השיווק הדיגיטלי!

תחליט היום ותהייה ביתרון מול המתחרים

יעוץ שיווקי דיגיטלי לחברות משתמש בנקודות החוזק והיתרונות של החברה, כדי להביא לקוחות חדשים, תוך שימוש באמצעים דיגיטלים מגוונים – אתר אינטרנט, חיפוש במנוע גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, יו טיוב, וואטסאפ, לינקדין , טוויטר, טיק טוק, ניוזלטרים, SMS תפוצתי ועוד. זו הדרך לשימור לקוחות קיימים, גיוס לקוחות חדשים והגדלת רווחים וכל זאת במהירות ובמינימום עלות.

למה אתה צריך יועץ שיווק דיגיטלי?

בעשור השלישי של המאה ה21, בעידן האינטרנטי, המרחב הדיגיטלי שולט.

הוא זה שמייצר תדמית, מגייס לקוחות חדשים ומשמר לקוחות קיימים. במדינה קטנה כמו ישראל, גם השוק קטן והתחרות קשה יותר בכל הענפים, בלי קשר לאיכות המוצר. כאן, השיווק הדיגיטלי הוא המפתח להצלחה.

אם אתה לא שם אתה לא קיים.

מדוע צריך יועץ שיווק דיגיטלי חיצוני ?

מדוע לא להשתמש רק בגורם שבא מתוך חברות בניית אתרים , חברות פרסום ברשת חברתית, חברות קידום אתרים , אנשי מיתוג דיגיטליים?

  • אובייקטיביות – כל חברה תופרת את הפתרון מהצד המוכר לה. יועץ מקצועי מייצר נהלים, תיעדוף. יועץ טוב הוא רב החובל המנווט את "קבלני הביצוע".
  • בניית חזון כללי והתאמתו.
  • מדידת מיתוג התוכן והמוניטין במדיה לקהל היעד.
  • מדידה מדויקת של החזרי ההשקעות מכל פלטפורמה.
  • בחינת הוצאות הפרסום – עלות מול תועלת בשימור וגיוס לידים ויצירת דיאלוג משפיע.
  • אבחון מקיף של כל הנכסים הדיגיטליים והשיווקיים ויצירת סינרגיה אפקטיבית ביניהם.
  • בניית ארגז כלים דיגיטלי נכון ומדוייק במיוחד לחברה שלך. הדרכה אפקטיבית לדיאלוג עם ליד, ביצוע "פולו אפ", הדרכה כאפקטיבית לסגירת עסקה.

מה עושה יועץ שיווק ופרסום דיגיטלי?

אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית

יועץ מנוסה ומקצועי, מבצע קודם כל תחקיר מקיף לגבי התחום בו עוסקת החברה. בתחקיר יזוהו חוזקות החברה או העסק, החסרונות והאתגרים. היועץ ימפה את צורכי קהל היעד והמתחרים ויערוך אנליזה של כל המידע.  יחד עם היועץ תבנה חזון דיגיטלי, תציב את היעדים ותבחר את הדרך הנכונה על מנת להשיגם.

היועץ יבצע בחינה של כל פלטפורמות הקידום והפרסום בה החברה או העסק  פעילים, ימדוד את מיתוג ומוניטין המדיה, יזהה את קהל היעד האופטימלי עבור החברה/העסק, ימדוד במדויק את החזר ההשקעה שהעסק מקבל מכל פלטפורמה, היועץ יבחן את הוצאות הפרסום ויבצע אבחון מקיף של הנכסים הדיגיטליים והשיווקיים . בתהליך זה, תקבל את התוכנית האסטרטגית הדיגיטלית הטובה ביותר והמדויקת לחברה או לעסק שלך, הכוללת  את כל הצעדים הדרושים על מנת להגיע ליעדים שהוגדרו.

אסטרטגיית קריאיטיב דיגיטלית

האסטרטגיה השיווקית הדיגיטלית האופטימלית באמצעות המדיות השונות שקיימות (מנוע החיפוש של גוגל, לינקדין, טיק טוק, וואטסאפ, טוויטר, ניוזלטרים,  פייסבוק, אינסטגרם, טאבולה אאוטבריין וכו) , צריכה להיות מחוברת לקריאטיב אנליטי מבוסס data.

ניתוח אנליטי מדויק, באמצעות כלים דיגיטליים מתקדמים, יחד עם מגע של אנושיות ואינטואיציה, בונים את המסר המדויק שפוגע בול במטרה. שימוש  נכון ומדויק בויז'ואל, טקסטים, ווידאו ,מעוררים רגש, צחוק, הזדהות, שמחה, עצב ואפילו כעס.

לאסטרטגיית קריאיטיב היכולת להמציא רעיונות חדשניים ויצירתיים "מחוץ לקופסא" כל זאת, על מנת לייצר בידול, בולטות, הבנת המסר וזכירות.

יועץ שיווק ופרסום דיגיטלי צריך:

  • להיות יצירתי ובעל ניסיון בשיווק דיגיטלי מוכח בחברות גדולות ובינוניות
  • להיות בעל יכולת לבנות דרך ותכנית עבודה
  • להיות בעל יכולת להביא תוצאות במינימום עלות ומקסימום תוצאות
  • להיות בעל יכולת אנליטית לזיהוי מדויק של קהל יעד
  • להיות בעל יכולת ניתוח של העסקים המתחרים
  • להיות בעל יכולת לייצר מנועי צמיחה והזדמנויות
  • להיות מנוסה בהדרכה אובייקטיבית – מה עושים, כיצד עושים, איך עושים ובכמה?
  • לספק ליווי מעשי
  • לנצל את משאבי הפרסום המוגבלים על מנת שיהיו כמה שיותר אפקטיביים
  • להגדיל את מחזורי מכירות
  • לגייס לקוחות חדשים
  • לשפר את אמצעי השיווק: אתר אינטרנט, פייסבוק, טוויטר, טלמרקטיניג תומך ופולו אפ ללידים, אינסטגרם, יו טיוב,  וובינרים, לינק דין וכו

השיווק באינטרנט הוא דיאלוג עם הלקוחות ולא מונולוג …

חשוב לכל בעל עסק/מנהל חברה, ליצור מערכות יחסים. להיות נוכח ורלבנטי.

חשוב מאוד שהוא יבין את צרכי הלקוחות שלו, למה הם זקוקים כעת ולמה יזקקו בעתיד. "אש על הגולש…" כי כל גולש יכול להפוך לליד ומשם ללקוח נאמן.

בעל עסק/חברה, צריך להעניק ללקוחות מענה, לנהל איתם דיאלוג דרך הרשתות החברתיות והניוזלייטרים, לנהל שיחות טלפוניות תומכות על מנת לייצר קשר.

ההקשבה ללקוח מייצרת שיח!

יועץ שיווק דיגיטלי שומר על עדכניות המסרים המניעים לפעולה

מה השירותים או המוצרים שמעניינים את הלקוחות ? מה התועלות שהם מחפשים? מה גרם להם להתאכזב בעבר? מה יהפוך אותם ללקוחות שיווק דיגיטלי איננו מודעה בעיתון או שילוט חוצות, אלא קשר ישיר עם קהל היעד. לעדכניות המסרים המניעים לפעולה יש חשיבות רבה ביותר.

לפתור בעיות בזמן אמת, להציע חלופות ממוקדות

ליווי מקצועי של יועץ פרסום אינטרנטי, מלמד את בעל העסק על המתחרים ונותן מענה. הוא משדרג את המוצר והשירות, הוא עירני לגבי מחירים וחידושים ואחראי על הצגתם בפני הלקוחות. יועץ מקצועי פותר בעיות שעולות בשטח ,מציע חלופות טובות.

השתמשו נכון ובאופן מושכל בקבוצות הפייסבוק, וואטסאפ, ניוזלטר.

היו עקביים ומקוריים. תנו טיפים שימושיים וותרו על גיבובי סיסמאות בערוצי הדיגיטל.

יתרון יחסי לא עוסק במה שאתה מייצר , אלה במה שאתה מספר

לכל עסק יש סיפור , סיפור עם בידול ויתרון יחסי יוצר זכירות, הבנת מסר ושיתופים.

יש לכם מסר? תעבירו אותו כדי שהלקוח יקבל טיפ שימושי.  לכל עסק יש סיפור, חשוב לייצר לסיפור ערך עם בידול ולהעביר אותו בערוצי האינטרנט, סיפור מתפתח יוצר עניין וסקרנות לדבר הבא. ערוצי הדיגיטל אוהבים סיפורי שיווק אמינים, עם איזה "פאנץ' ". שיודע לתרגם ולטרגט את עצמו באתר וברשתות. יועץ פרסום אינטרנטי מסייע לכם גם כאן.

יתרון יחסי, האתגר והפתרון

לעסקים קטנים ובינוניים יש אתגר ניהולי גדול. לנהל עסק על כל גווניו, נושאים ארגוניים, לוגיסטיים, פיננסים וכמובן פרסום ושיווק המשפיע באופן ישיר על מכירות העסק.

בעלי עסקים קטנים מתמודדים עם עומס גדול, לחץ ומיעוט משאבים.

הפתרונות ? יצירתיות המייצרת נוכחות, התמדה, עקביות ורלבנטיות. עם יצירתיות ותקציב קטן ניתן להשפיע. העוצמה ביצירתיות היא בויראליות ובמסר מדוייק ומעוצב לקהל היעד.

חשוב שהיועץ הדיגיטלי לא יהיה רק יועץ ,אלה מלווה, שותף ואיש מעשה המסייע לעסק למצוא את נקודות היתרון ולייצר ארגז כלים פרסומי, מיתוגי, שיווקי, להגדלת המכירות.

להגיע לתוצאות בזמן קצר

לחברות ועסקים אין זמן, כסף ומשאבים לתוכניות ארוכות. הם צריכים פתרונות תועלתיים כאן ועכשיו. תכנית משימות מעשית ומיידית, הנבנית ע"י יועץ שיווקי דיגיטלי ומאפיינת את צרכי העסק, מציגה חזון, יעדים, יוצרת בידול ומגבשת אסטרטגיות שיווק דיגיטליות ואופטימליות לקהל היעד, במינימום עלות ומקסימום תוצאות ,היא החלופה היחידה.

היעד המרכזי הוא הגדלת המכירות תוך קבלת חבילת פתרונות ייחודיים, בניית בידול ויתרון יחסי, ליווי מעשי מול מגוון קהלי היעד והבאת העסק להצלחה וצמיחה במחזורים ובקופות.

במהלך הליווי ינתן ארגז כלים דיגיטלי נכון ומדויק להצלחה, תינתן הדרכה לגבי ייצור שיחה עם ליד, ביצוע "פולואפ", סגירת עסקה. ההדרכה תינתן לכל עובד שהנושא רלוונטי לגביו.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים

עוד בנושא

דילוג לתוכן