מה זה מנהל קריאטיבי?

מאת: משה שמש
יועץ אסטרטגי ומלווה שיווקי

קריאטיב הוא כלי שיעודו לשרת חברה, עסק בהעברת המסרים השיווקיים פרסומיים ולייצר תודעה, חשיפה, בידול, שיוך, שכנוע בשלושה רבדים טקסטואלי, עיצובי וסאונד.

הדברים שהופכים קריאייטיב למוצלח הם? בולטות ורלוונטיות.

מסר טוב עובר – איש קריאטיב יודע לעורר רגש, צחוק, הזהות, שמחה, עצב ואפילו כעס.

אנשי קריאטיב אמורים לייצר רעיונות מחוץ לקופסא ולא בשטאנ'ץ על מנת לייצר בידול, בולטות, הבנת המסר וזכירות.

מי אלה אנשי הקריאטיב?

קופירייטר – תפקידו של הקופירייטר לייצר תוכן שכנועי, פיתוח דרכים מקוריות ולתמצת סיפר שלם. תפקידו של הקופירייטר להעביר מסרים בצורה קולעת, חדה עם בידול , יצירתיות ואפקטיביות.

הטריטוריה של קופירייטר היא השפה והמילים

הקופירייטר מפציץ סלוגנים, סיסמאות, כותרת, פוסטים מיוחדים לפייסבוק, תוכן משכנע לאתרי אינטרנט, תסריטים לפרסומות בערוץ 13, 14, או בערוץ 10, פרסומות ויראלית ביו-טיוב.

קופירייטר צריך לשכנע במילים.

ארט דירקטור – ארט דירקטור נחשב איש קריאייטיב חשוב . הקריאטיב ויז'ן תפקידו של העיצוב הגרפי, ליצור שפה עיצובית חדשנית, הוא מעניק צבע, סגנון, טיפוגרפיה, נראות גרפית, הטריטוריה של הארט דירקטור הוא המרחב הויזואלי, האימג', והטיפורגפיה.

הצד האמנותי צריך למכור באמצעות באנר, מודעה, סרטון, נראות לאתר האינטרנט ולפייסבוק. ארט דייקרטור מגדיר סגנון, שפה גרפית והגרפיקאים מבצעים. הגרפיקאים בדרך כלל מייצרים את הביצוע לויז'ן של הארט דירקטור.

איפה עובדים אנשי קריאטיב?

במשרדי פרסום, חברות יחסי ציבור, חברות לקידום עסקים ברשתות חברתיות, חברות ל עיצוב וקידום אתרי אינטרנט, חברות להפקת סרטי פרסומת. אנשי קריאטיב טובים בונים מותגים מנצחים.

מה זה קריאטיב מנג'ר?

אחראי על נבחרת הקופירייטרים, מעצבים גרפים, ביצועיסטים במשרדי פרסום ובסוכנויות לפרסום דיגיטלי, אחראי על מדיניות החברה.

הקריאיב מנג'ר צריך לייצר יחד עם אנשי המחקר השיווקי , סקרים, קבוצות מיקוד, אסטרטגיה שיווקית פרסומית ולגרום לכל העסקים במלאכה לייצר את המהלך הנכון.

קריאטיב מנג'ר טוב יודע לשבת עם הלקוח , לקחת רעיון ראשוני ולבנות סיפור שעובר במלל ועיצוב לאורך כל אורך שדרת החלטות.

איש קריאייטיב מקצועי יודע שקמפיין מתחיל ונגמר על המדף, כל יום שהוא יום חדש. מה שטוב לחודש שעבר כבר לא רלוונטי היום ושדברים מתהפכים צריך להיות מוכן עם פתרון.

מנהל קריאטיבי נוגע במגוון תחומים

מנהל קריאטיבי מקצועי נוגע במגוון תחומים: פיננסים, תקשורת, נדל"ן, מוצרי צריכה ותפקידו לנהל תהליכים אסטרטגיים לעסקים קטנים ועד חברות גדולות.

מנהל קריאטיב צריך לתת פתרון כולל יצירתי יותר, איכותי יותר, אפקטיבי יותר. איש קריאטיב יעיל צריך להגיע למטרה במהירות ויעילות ללא מחסומים עם חשיבה פרגמטית מוכוונת תכנונית.

מנהל קריאטיבי – תוצאות מהירות

תהליך מיתוג מחדש, השגת מותג יודע לעבוד עם אנשי מחקר, אנשי אסטרטגיה, מעבדים גרפיים, קופירייטרים ולהעניק ללקוח תהליך ברור מובן חד ולא מסורבל, תהליך שלא עולה הרבה ומביא תוצאות מהירות.

מנהל קריאטיב מקצועי מאפיין תוצרים נדרשים ובונה תכנית אופטימלית.

משה שמש מנהל קריאייטיב מייצר תהליכים מקצועיים בלי חסמים ומחסומים, יודע לקצר לוחות זמנים ולהביא לתוצאות בזמן אמת עם ניסיון ומותגי על: סלקום, שופרסל, כלל, אלבר, נטלי סקיולייף, אזורים, שיכוי ובינוי. ניסיון בחברות גדולות ועסקים בינוניים וקטנים.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים

עוד בנושא

דילוג לתוכן