פעם היו לקוחות היום בעידן הרשתות החברתיות הם קהילות וחברים

מאת: משה שמש
יועץ אסטרטגי ומלווה שיווקי

הלקוח שלך יכול לגור באמסטרדם

התפתחות הרשתות החברתיות הביאה לשינוי עצום בדרך שבה אנו רואים ופועלים בתחום השיווק, מיתוג, מכירות.

 לפני כמה עשורים, הלקוחות היו רבים יותר מוגבלים בטווחם הגיאוגרפי, והתקשרותם עם העסקים הייתה בעיקר פיזית או טלפונית, לכן לעסק מקומי ולמשכנו היה משקל עצום, אך עם עליית רשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק, התמקדות הלקוח התרחבה מעבר לגבולות הגיאוגרפיים והפיזיים.

כולם יכולים לחלוק מידע, לשתף, לדרג, לחלק ציונים

היום, הלקוחות הם לא רק לקוחות, אלא גם חברים. רשתות החברתיות יצרו פלטפורמה שבה כולם יכולים להיות חלק מקהילות ולשתף באופן פעיל ומיידי, קיבלת שירות ומחיר טוב משתפים… חלילה קיבלת שירות ומוצר גרוע תשתף, תדרג, תן תיון  

הקהילות האלה מתרכזות סביב עניינים משותפים, כמו חובבי יין, ספורט, תרבות, מזון, או כל תחום אחר שמעניין את האנשים בהם, הלקוחות כיום מדרגים כל דבר, הכל מדיד.

להיות שייך, זה להיות משפיע

תחושת השייכות היא חוויה חשובה ומשמעותית המשפיעה על איכות החיים והרגשת הרווחה האישית של האדם. עם זאת, הצורך בהתחברות ובשיוך לקהילה הוא חשוב גם מבחינה חברתית ואישית. הלקוחות מחפשים להיות חלק ממשפחה, קבוצה, או קהילה מתעניינת, ורשתות החברתיות מספקות להם את הפלטפורמה לכך.

קהילות מעוררות השראה ועניין

עסקים ומותגים צריכים להשקיע מחשבה רבה כיצד לבנות קהילות מעוררות עניין ומתעניינות, וכיצד ליצור ערך עבור המשתמשים בהן. התקשורת והשיווק ברשתות החברתיות יכולים להיות אמצעים יעילים לכך, באמצעות יצירת תוכן מקורי, חשוב ומעניין שמשקף את ערכי המותג ומעודד את השיתוף וההשתתפות של הקהל.

מערכת יחסים לטווח ארוך

המשימה המרכזית של העסקים היא לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות, לשמור על אמון הלקוחות ולבנות מערכת יחסים איתנה ועדכנית עם הקהל שלהם.

כל "טעות במקרה" או "תעלול" באמון הלקוח, מגבירים את הסיכויים של המותג לאבד את תמיכת הקהל !

על כן, חשוב להיות רגישים לצרכי הלקוח, לספק להם ערך ותמורה, ולתת להם חוויית משתמש חיובית ומעוררת עניין, בכך יש סיכוי גדול שהלקוחות ימשיכו להעניק אמון ולהישאר לחברים נאמנים של המותג.

חווית הלקוח בעידן הרשתות החברתיות

חווית הלקוח בעידן הרשתות החברתיות היא חוויה מרתקת ומשתנה בהתאם למערכת הקשרים והפעילות החברתית עם הגולש/ מתעניין/ לקוח

הרשתות החברתיות מאפשרות ללקוחות להיות חלק מקהילות מגוונות, לשתף ולקבל מידע, ולבנות יחסים חברתיים עם העסקים והמותגים ועם קהלים נוספים.

כאשר נותני שירות ועסקים מצליחים ליצור חוויית לקוח מוצלחת בעידן הרשתות החברתיות, הם מצליחים ליצור קשר חזק יותר עם לקוחותיהם, לבנות אמון ונאמנות ולשפר את יחס ההמרה ובכך להגדיל הכנסות ומכירות.

חשוב לבנות תוכנית אסטרטגית, קריאייטיב, ארגז כלים לבניה של קהילות, תחזוק ושימור

להלן כמה מאפיינים של יצירת קהילות חווית לקוח בעידן הרשתות החברתיות:

1. יצירת קשר אישי: רשתות החברתיות מאפשרות ללקוחות להתחבר אישית עם חברות, עסקים, נותני שירות ועם צוותי העבודה שלהם. הלקוחות מרגישים שקולם נשמע, מתחשבים בהם ושהם חשובים עבור המותג, וכי יש להם קשר ישיר ואישי עם נותן השירות, בעל העסק

2. שיתוף פעולה והשקעה: רשתות החברתיות מאפשרות ללקוחות להיות חלק מתהליך יצירת התוכן וההחלטות של העסק. הם יכולים לשתף רעיונות, לתת משוב להגדיר צרכים, לבקש פתרונות תפורי מידה. זה מעודד את הלקוחות להרגיש מערבים, ומחויבים יותר לעסק, נותן השירות, המותג.

3. תקשורת אפקטיבית: רשתות החברתיות מאפשרות לעסקים ומותגים לתקשר ישירות עם הלקוחות בצורה מהירה ויעילה. זה מאפשר לפתור בעיות, לספק מענה לשאלות ולספק מידע בצורה מיידית ויעילה.

4. יצירת חוויה אמוציונלית: רשתות החברתיות מאפשרות לחברות, עסקים, מותגים ליצור חוויות משמעותיות ואמוציונליות עבור הלקוחות. זה יכול להיות דרך לשתף רגעים מיוחדים, לחלוק סיפורי הצלחה או ליצור תחושת חיבור עם המותג.

5. חוכמת ההמונים, קהילה ותמיכה: רשתות החברתיות מאפשרות ללקוחות להיות חלק מקהילה של עוקבים, אוהדים או משתמשים דומים. חוכמת ההמונים, זה מאפשר להם לקבל תמיכה ולחלוק ניסיונות ומידע עם אנשים אחרים שמעניינים אותם.

לסיכום, המאמר שקראתם הציג מספר דרכים לניהול יעיל ויצירתי של קהילות בעידן הדיגיטלי, ההבנה שלקוח הוא סוג של חבר, אתם מוזמנים לפנות אלינו ולשמוע על מגוון הפתרונות שאנחנו מציעים בנושא, היום הלקוחות הם חברים של המותג, חווית הלקוח בעידן הרשתות החברתיות היא חוויה מרתקת ומעוררת עניין, שמאפשרת ללקוחות להיות חלק מקהילות דינמיות, לתקשר עם המותגים באופן אישי ויעיל, וליצור קשרים חברתיים עמוקים ומשמעותיים

משה שמש, חוקר ומפתח חשיבה יצירתית, מומחה לאסטרטגיה שיווקית יצירתית ולניהול קריאטיבי של מותגים. הגישה העניינית, היצירתית, הישירה, חדות המחשבה, מאפשרים למשה שמש, ראיית מאקרו רחבה תוך ירידה לפרטים הקטנים ולנושאים החמים שמעכבים עסקים, חברות, ארגונים, מלהתפתח, תוך מתן פתרונות מעשיים לצאת לדרך חדשה. למשה שמש ניסיון בחברות וארגונים גדולים, בינוניים וקטנים, דוגמת רשת שוקן, סלקום, שופרסל, כלל, גיתם BBDO, אלבר, פרו מרקט, קבוצת ח.י, אלמוג כדאי, שיכון ובינוי, מרכז הבניה הישראלי, אזורים, ביג שופ , נטלי סקיולייף ועוד.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים

עוד בנושא

דילוג לתוכן