כיצד פועלים בטיק טוק להבאת מכירות והגדלת מכירות?

מאת: משה שמש
יועץ אסטרטגי ומלווה שיווקי

גם אתה יכול למצוא את הדרך בטיק טוק טיפים ליצירת מעורבות פרסומית ולהגיע לקהל יעד חדש!

1,250,000,000 משתמשים בעולם

TikTok, פלטפורמת המדיה החברתית שנוצרה על ידי ByteDance, הפכה לאפליקציית הקריאייטיב ווידאו הפופולרית ביותר בעולם. עם למעלה ממיליארד ורבע משתמשים, טיקטוק מציעה הזדמנות ייחודית לעסקים להגיע לקהל יעד באופן אישי עם מסרים קלילים ומעניינים. אם אתם מחפשים לשפר את הפרסום שלכם בטיקטוק, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל.

רקע על TikTok

TikTok היא פלטפורמת מדיה חברתית המאפשרת למשתמשים ליצור ולשתף סרטונים קצרים עם מכרים, חברים, וקהלים רחבים יותר. האפליקציה מציעה כלים לעריכת וידאו, הטמעת מוזיקה וטקסט, תגובות לסרטונים ותקשורת ישירה עם יוצרים אחרים. תכונות אלו מאפשרות למשתמשים ליצור תוכן, מסקרן ויראלי וליצור מעורבות רחבה עם קהל היעד

למי מיועדת TikTok?

בעבר נתפסה TikTok כפלטפורמה המיועדת בעיקר לצעירים, אך המגוון הדמוגרפי של המשתמשים גדל עם השנים. כיום, משתמשים בכל הגילאים, כולל קהל מבוגר יותר (25+) ואף פנסיונרים, פעילים באפליקציה ויוצרים תוכן מעניין ומגוון.

TikTok היא פלטפורמת מדיה חברתית ויזואלית שמציעה מגוון אפשרויות לפרסום ולעסקים להלן 15 טיפים קצרים ומחכימים:

  1. אסטרטגיה וקריאייטיב מותאמי טיק טוק– יצירת וידאו מרקטיניג ויראלי: TikTok מאפשרת להפיק סרטונים קצרים , קלילים, פאני, בעלות נמוכה, שבאמצעות אסטרטגיה מדוייקת שמגדירה את ה"מה?"  וקריאייטיב חד ויצירתי שמגדיר את "האיך?"  תרו שפה גרפית ויזואלית למותג שלכם, אתם יכולים להפוך לוויראליים , ליצור עניין במהירות ולמשוך קהל יעד רחב.
  2.  יצירת בידול, הבנת מסר, תוכן עם זכירות, יצירת תוכן ממותג באופן מתמיד יכול לשמור על המעורבות עם המותג שלכם ולהפוך אותו לזכיר יותר.
  3. השתמשו ב: האשטאגים: שימוש בהאשטאגים רלוונטיים יגדיל את החשיפה של התוכן שלכם ויגדיל את המעורבות.

מה זה האשטאגים? האשטאג hashtags בטיקטוק אלו כלים שמאפשרים למשתמשים לסווג ולמצוא תוכן בצורה קלה יותר. האשטאג הוא מילת מפתח או ביטוי שמקדים אותו סימן ונושאים ספציפיים

אם אתם יוצרים תוכן בתחום מסוים כגון מזון ואוכל (#Foodie), אופנה (#Fashion), בריאות וכושר (#Fitness), שימוש בהאשטאגים הרלוונטיים יקצר לכם את הדרך להגיע לקהל יעד שמתעניין באותם תחומים. האשטאגים מסייעים ליוצרים לקטלג את הסרטונים שלהם ומאפשרים לצופים למצוא תוכן שמעניין אותם

ארחיב -לדוגמא האשטאגים לתחום הפיננסים

#Finance – כללי לפיננסים.

#Investing – מיועד להשקעות.

#StockMarket – לשוק המניות.

#PersonalFinance – לניהול פיננסי אישי.

#FinancialEducation – לחינוך פיננסי.

#Crypto – למטבעות קריפטוגרפיים.

#Bitcoin – לאוהדי הביטקוין.

#WealthManagement – לניהול עושר.

#Trading – למסחר.

#FinancialFreedom – לחופש פיננסי.

האשטאגים לתחום הפרסום והשיווק

#Marketing – כללי לשיווק.

#DigitalMarketing – לשיווק דיגיטלי.

#SocialMediaMarketing – לשיווק במדיה חברתית.

#ContentMarketing – לשיווק באמצעות תוכן.

#Branding – למיתוג.

#SEO – לאופטימיזציה למנועי חיפוש.

#Advertising – לפרסום.

#InfluencerMarketing – לשיווק באמצעות משפיענים.

#MarketingStrategy – לאסטרטגיית שיווק.

#EmailMarketing – לשיווק במייל.

האשטאגים לתחום הנדל"ן

#RealEstate – כללי לתחום הנדל"ן.

#RealEstateInvesting – להשקעות בנדל"ן.

#PropertyManagement – לניהול נכסים.

#Realtor – למתווכים.

#HomeBuying – לרכישת בתים.

#RealEstateAgent – למתווכי נדל"ן.

#CommercialRealEstate – לנדל"ן מסחרי.

#HouseFlipping – לשיפוץ מיוחד לבתים.

#LuxuryRealEstate – לנדל"ן יוקרתי.

#FirstTimeHomeBuyer – לקוני נדלן/ בתים בפעם הראשונה.

4-סרטונים עם מילות מפתח: העלאת סרטונים עם מילות מפתח בכותרת או בתיאור תעזור לקהל היעד למצוא את התוכן שלכם, לדוגמא אתם משווקים פרחים? רשמו זר מדהים ליום הולדת שכל אשה תאהב… או הפיצה הכי לוהטת במודיעין מכבים רעות.

5-שימוש במוזיקה טרנדית: מוזיקה נכונה יכולה להפוך סרטון למוצלח יותר. השתמשו במוזיקה שנמצאת במגמות המובילות.

6-שיתופי פעולה: מצאו סרטונים בנישה שלכם למדו את המתחרים, הגיבו עליהם באמצעות סרטון תגובה כדי ליצור שיתופי פעולה וחשיפה נוספת.

7- שיטת "גרסאות השפריצר", היא שיטה שיווקית ויורים לכמה כיוונים, יוצרים תוכן ומפיצים אותו דרך פלטפורמות וערוצים שונים. מטרתה שיטת ה"גרסאות השְׁפְּרִיצֶר" היא לחשוף את התוכן לכמה שיותר אנשים, מה שיביא להגדלת כמות הלקוחות וההכנסות. לדוגמה, אם סרטון ב-TikTok לא מצליח בגלל אורכו, אפשר להעלות גרסה ערוכה לפלטפורמות אחרות בגרסת פייסבוק וגרסת יו טיוב.

8- תנו לגולשים הנאה מלווה בקלילות Easy fun זכרו שטיקטוק היא פלטפורמה שמיועדת להנאה, לפאן, להעביר זמן בכייף ולא בכבדות, בידור, שמרו על קלילות וכיף בתוכן שלכם.

9- שיווק משפיענים: שיתוף פעולה עם משפיענים שמחזיקים בעוקבים רבים ומעורבות גבוהה יכול להקפיץ את החשיפה לעסק שלכם, לא כל משפיען צריך להיות מגה משפיען, יש גם מיקרו משפיענים , עם התמחויות, שעושים עבודה טובה

10- להיות אותנטיים היו אמיתיים וכנים: גולשי טיקטוק מעריכים אותנטיות. הם רוצים לראות אתכם כפי שאתם, ללא פילטרים או תחפושות. שתפו חוויות אישיות, סיפורים ומחשבות אמיתיות שלכם. תראו את האישיות שלכם אל תפחדו להראות את הצדדים הייחודיים והמיוחדים שלכם. בין אם אתם מצחיקים, יצירתיים או בעלי תובנות עמוקות  תראו את עצמכם.

11. איכות הצילום, תאורה, סאונד חשובים לא פחות…יצירת תוכן ממוקד קריאטיבי מקורי ומעניין לא כל מי שייש לו סמארט פון איכותי עם מצלמה יכול להצליח, השקיעו במחשבה, תכנון, כתבו את הסטורי בורד, יצירת תוכן איכותי, עם צילום משובח, עריכה מקצועית, תאורה טובה וסאונד איכותי. איכות הצילום חשובה לא פחות מהתוכן עצמו.

12 .נושאים מעניינים: התמקדו בנושאים שמעניינים את הקהל שלכם. תבצעו מחקר על מה שמעניין אותם, תקשיבו לתגובות והשאלות שלהם, ותתאימו את התוכן בהתאם.

13. חדשנות ויצירתיות: נסו להציג רעיונות חדשים ויצירתיים לתוכן שלכם. השתמשו בטרנדים ואפקטים חדשים כדי לשמור על התוכן רענן ומעניין.

14. מעורבות עם הקהל – תגובה מהירה עניינית לתגובות: הגיבו לתגובות של הגולשים, שאלו שאלות, חשוב ליצור שיח פתוח עם הגולשים והעוקבים שלכם. זה כלי מסייע לבנות קשר אישי וחזק יותר עם הגולשים.

15. תהיו עקביים! קיבלתם החלטה להיות מותגים בטיק טוק? תהיו עקביים! תדירות העלאת תוכן ופרסום גבוהה פרסמו תוכן באופן קבוע ועקבי. תדירות פרסום גבוהה (לפחות פעם ביום) יכולה לעזור לשמור על מעורבות גבוהה.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים

עוד בנושא

דילוג לתוכן