להתעקש על פוקוס בשיווק

מאת: משה שמש
יועץ אסטרטגי ומלווה שיווקי

להתעקש על פוקוס בשיווק עסקים בינונים וקטנים
לא להתפזר להתמקד, 10 טיפים למיקוד עסקי

לאן השוק הולך? מהם צרכיו של הלקוח בעתיד? מהם הפתרונות האיכותיים, יעילים, אפקטיביים שהלקוח מחפש והוא יהיה מוכן לשלם על זה בהתאם?

10 טיפים למיקוד עסקי בעידן תחרותי, משברי, אגרסיבי

טיפ מספר 1- להתעקש על FOCUS – מיקוד אסטרטגי בחדשנות לעסקים קטנים ובינוניים.

  • על עסקים קטנים ובינוניים  לייצר  שונות שיטית -להתנהג אחרת ומבודל ממה שכל השוק מציע.
  • להיות ראשונים בתודעת הלקוחות.
  • על עסקים קטנים ובינוניים לנתח ולהבין מניעים חווייתיים, פסיכולוגים וחברתיים של הלקוחות, לפצח צורכי לקוח להתמקד במספר מצומצם של שירותים ומוצרים ולהיות חזק בהם
  • החדשנות צריכה להתבסס על שילובים נכונים כמו שסטיב ג'ובס יצר: מחשב אישי + טלפון + טלווזיה + אינטרנט שיצרו איי-פון.

טיפ מספר 2- רעיונות , יצירתיות לא עולה כסף אך שווה זהב!

רעיון אפקטיבי מייצר פריצת דרך לעסקים, ההבנה שפריצת דרך עסקית שיווקית מיושמת בהצלחה עסקית גדולה התחילה קודם כל ברעיון.

טיפ מספר 3- לשבור קונספציות לייצר סיעור מוחות

פריצת דרך מושגת בהבנה שצריך לבצע שינוי שיווקי, מחשבה מחודשת לגבי העסק, השוק, העדפות קהל היעד, ערוצי ההפצה וכו

כיועץ אסטרטגי עם התמחות שיווקית רעיונית ומומחיות בפיתוח עסקי, בכל פעם מחדש אני רואה כיצד מפת דרכים למנהל החברה ובעל העסק מייצרת פריצת דרך עסקית

מפת דרכים עסקית מלווה בהדרכה נכונה, רגישות למצב, חשיבה מחוץ לקופסא, ניעור וסיעור מוחות וכן כלים וניהול משימות בשטח שאני באופן אישי מלווה את הלקוח על מנת  להגיע לפריצת דרך ולתוצאות עסקיות .

ממה אתה מפחד?

שחרור מפחדים, חששות , מצד אחד לא לפחד מלייצר מוצרים חדשים, שירותים חדשים…ומצד שני לדעת להתמקד

טיפ מספר 4- ניווט למיקוד

לנווט את העסק למיקוד , לנווט את היעדים והמטרות העסקיות לטריטוריה שניתן להגיע אליה ולהצליח בה ולכוון למוצרים ייחודיים, שירותים חדשניים שימור וטיפוח הלקוחות וקהלי יעד חדשים לא הרבה לא כמות אלה איכות.

טיפ מספר 5- קריאייטיב עסקי

יצירתיות היא כלי חשוב מאוד המביא את להפקת תוצרים מקוריים וחדשניים בעלי ערך. בעלי עסק ומנהלי חברות נדרשים לגמישות מחשבתית, השווקים משתנים בכל יום, מוצרים חדשנים נכנסים לשוק ואחרים יוצאים מהשוק.

העולם העסקי הפך לדיגיטלי וגלובלי. הכול זמין ומדוד , על כן גמישות מחשבתית תסייע בפריצת דרך עסקית. הרי אמרנו שכל דבר גדול שמישהו הצליח בו התחיל קודם ברעיון.

טיפ מספר 6- רק המעז מנצח

רק המעז מנצח – מנהל חברה ובעל עסק החי בעולם עסקי חשוב שתהייה לו היכולת להעז.

טיפ מספר 7- תכנית עבודה

בניית תכנית עבודה -כיצד מגשימים את היעדים, מהם יתרונות העסק, מהם הנישות החדשות אותן ניתן לכבוש, להבין את חסרונות והחסמים אך לא להפוך אותם לקיר שאין אפשר לעבור.

טיפ מספר 8- פעולה

לחשוב, לתכנן, לפעול, לעשות, לייצר  כאשר מוצאים לפועל את הדברים לשטח ניתן לבדוק את התוצאות בשטח, להסיק מסקנות ולהשתפר.  הגמישות המחשבתית מובילה להעלאת דרכים חדשות להתמודדות עם מצב השוק.  הפעולה מייצרת את הניסיון ואת ההזדמנויות העסקיות.

טיפ מספר 9- מחויבות

לא מפסיק להשתחרר, לכוון, להיות יצירתי, להעז, הכי חשוב מחויבות ,ללכת לתהליך של פריצת דרך מתוך מחויבות לנוע ולהגיע ליעדים חדשים לא מתוך השבלונה של החיים אלא מתוך ההחלטה לייצר פריצת דרך עסקית שיווקית  והמחויבות להחלטה.

טיפ מספר 10- מיקוד ארגוני

"מיקוד ארגוני", עוסק בהתאמת ההחלטות והפתרונות היעילים ביותר למציאות משתנה, בצורה מתודית, שיטתית, בלוחות זמנים מוגדרים, באזור פעילות ספציפי תוך שיפור מתמיד של יכולות העסק הבינוני והקטן להבין את התמונה המלאה תוך כדי ירידה והבנת הפרטים הקטנים ביותרמשה שמש כותב המאמר קופירייטר, יועץ אסטרטגי לחברות, מומחה לשיווק דיגיטלי, בעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בשיווק יצירתי, במגוון חברות כגון, סלקום, שופרסל, כלל, שיכון ובינוי, קבוצת אלמוג, מרכז הבניה הישראלי, קבוצת ח.י, אלבר, נטלי סקיולייף, רשת שוקן, פוקס, גיתם, פרומאקט, לוגיה ועוד  יזם חברתי ופעיל בתחומי זהות יהודית עכשווית! פעיל חברתי משנת 2009 בעמותת אפיקים המטפלת בילדים ונוער בסיכון! הרצאותיו "חשיבה בלי ברקסים" ,"ארגז החיים הקריאטיבי " "ערכים לפני עסקים" נחשבות לייחודיות ומרתקות

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים

עוד בנושא

דילוג לתוכן