כיצד יועץ שיווק משפיע על תוצאות המכירות והרווחיות בעסק?

מאת: משה שמש
יועץ אסטרטגי ומלווה שיווקי

בחירת יועץ שיווק

לשפר תוצאות ומכירות

יועץ שיווק הוא נכס חשוב לכל עסק המעוניין לשפר את תוצאות המכירות והרווחיות. תפקידו המרכזי הוא להכניס ראייה אסטרטגית מקצועית, לזהות את קהל היעד הנכון ולהתאים את הפעילות השיווקית כך שתהיה אפקטיבית יותר. בזכות ניסיונו בתחום, היועץ השיווקי, יודע לנתח דוחות נתונים ואנליטיקות, להצביע על הזדמנויות עסקיות ולוודא שכל פעילות שיווקית תשרת את המטרות העסקיות של החברה.

לא לפעול מהבטן או ע"פ הרגשה אלה על סמך ניתוח מחקרים ומידע

במקום לפעול בצורה אינטואיטיבית או "על פי הרגשה," יועץ שיווק מבסס את ההחלטות על נתונים ומחקר מעמיק. הוא ממקד את התקציבים במהלכים שמביאים לתשואה גבוהה יותר ומייעל את דרכי ההגעה ללקוחות הפוטנציאליים. במקביל, היועץ פועל לחיזוק המותג ולהעמקת הקשר עם הלקוחות, מה שמוביל להגדלת מחזורי המכירות, שימור לקוחות והפחתת עלויות הפרסום לטווח הארוך.

למנוע ניסיונות וטעויות שעולות כסף רב

השפעתו של יועץ השיווק ניכרת גם בכך שהוא מסייע למנוע טעויות נפוצות, כמו פרסום לא ממוקד או בזבוז תקציב על קמפיינים שאינם יעילים. בסופו של דבר, השימוש בשירותיו של יועץ שיווק מקצועי משפר את ההחזר על ההשקעה, מוביל לעלייה ברווחיות ומקדם את העסק בשוק תחרותי.

לחבר יכולות עסקיות של העסק למכירות

יועץ שיווק הוא מומחה חיצוני שתפקידו לחבר בין היכולות העסקיות של העסק החברה לבין אסטרטגיות שיווקיות מדויקות ואפקטיביות.

הוא אינו רק מנהל מהלכים שיווקיים, אלא מנווט, מכוון, עוסק בתכנון מקיף הכולל קריאת מגמות, הבנת השוק והלקוחות, והתאמת המהלכים לשינויים מתמשכים.

תפקידו העיקרי של יועץ שיווק הוא לפתח ולהוציא לפועל תוכניות אסטרטגיות שמשרתות את יעדי העסק, חברה תוך שילוב בין תקציב, פרסום, תדמית ובידול מול מתחרים.

 כל אלה נעשים תוך קבלת החלטות על סמך דוחו"ת ניתוחי נתונים ואנליטיקות, מה שמעניק לעסק/ חברה את היכולת לפעול בצורה מושכלת.

יועץ שיווק מול משרדי פרסום דיגיטלי

לעיתים מתבלבלים בין תפקידו של יועץ השיווק לבין משרדי פרסום או סוכנויות דיגיטל, אך מדובר בשני עולמות שונים שמשלימים זה את זה.

משרדי הפרסום הם הזרוע המבצעת שמביאה את התוכן למדיות השונות, בעוד יועץ השיווק אחראי להבטיח שהאסטרטגיה מאחורי המסר תהיה נכונה, מדויקת ואפקטיבית. כאשר האסטרטגיה אינה מסודרת או מדויקת, קמפיינים רבים נכשלים עוד בטרם עלו לאוויר.

יועץ שיווקי מביא ערך מוסף בכך שהוא מגשר בין הארגון למשרדי הפרסום. בזכות הידע הרב שהוא מביא מעולמות מגוונים ויכולתו לראות את התמונה הרחבה, הוא מוודא שהבריף למשרד הפרסום מבוסס על מחקר עמוק, הבנה של קהל היעד וידע על המתחרים.

כיצד יועץ שיווק משפיע על העסק?

יועץ שיווקי מנוסה משפר את סיכויי ההצלחה של כל מהלך עסקי. בין אם מדובר בהשקת מוצר חדש, חדירה לשוק חדש, או חיזוק המותג הקיים  יועץ השיווק מסייע בהשגת היעדים האלה על ידי בניית אסטרטגיה שיווקית הוליסטית. נוסף לכך, יועץ שיווקי עוסק גם במעקב אחרי ביצועי השיווק, ניתוח נתונים בזמן אמת, והמלצה על שיפורים או התאמות בעת הצורך.

מתי חשוב לפנות ליועץ שיווק?

ישנם מספר סימנים המעידים על כך שעסק זקוק לשירותיו של יועץ שיווקי:

1. העסק בשלבים ראשוניים ומעוניין ליישם תהליכים נכונים מההתחלה.

2. המהלכים השיווקיים הנוכחיים אינם מניבים תוצאות לאורך זמן.

3. אין יכולת פנימית לתכנן מהלכים שיווקיים ארוכי טווח.

4. חסר ידע בארגון בניתוח נתוני השוק ואנליטיקות.

5. תקציב השיווק נקבע בצורה לא מבוססת, והארגון לא יודע להעריך את הוצאות השיווק הנכונות.

מהם הכלים והמיומנויות הנדרשות מיועץ שיווק?

יועץ שיווק צריך להבין במספר תחומים:

  • ידע בהכנת תוכניות שיווק הכוללות חזון, ערכים, ניתוח מוצר, ניתוח שירות, איפיון סביבת תחרות, יצירת בידול, יתרון יחסי, קביעת יעדים, הדרך להגשמת יעדים, ניהול תקציב
  •  התנהגות צרכנית: הכרה עמוקה של קהל היעד וזיהוי מגמות.
  • הבנה עמוקה בבניית מותגים
  • מקצועיות דיגיטלית: ידע בשיווק דיגיטלי, בכל פלטפורמות הדיגיטל, גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, לינק דין, בניית אתרים, קידום אתרי אינטרנט, קידום אורגני, קידום ממומן, אוטומציות ופרסום ברשתות חברתיות.
  • ראייה אסטרטגית: יכולת לתכנן מהלכים קצרים וארוכים ולחבר בין מטרות החברה לבין הביצועים בשטח.
  • יחסי ציבור: יכולת להבין ולנהל תדמית ציבורית חיובית עבור העסק.
  • קריאייטיביות: חשיבה יצירתית שתוביל לבידול מהמתחרים.

כיצד לבחור יועץ שיווק? בחירת יועץ שיווק

בחירת יועץ שיווקי היא החלטה חשובה לעסק ולארגון. חשוב לבחור מישהו עם ניסיון רב במגוון תחומים וענפים, יכולת לראות את האתגרים בצורה רחבה, ולבנות אסטרטגיות שמביאות להחזר השקעה חיובי. יועץ טוב יוכל להפוך את המותג שלכם למוכר יותר, את הארגון שלכם לאמין יותר, ואת הלקוחות שלכם לנאמנים יותר.

כאשר העסק שואף לשפר את ביצועיו בשוק תחרותי, יועץ שיווקי מיומן יוכל להוביל את הדרך לעתיד מוצלח ויציב.

משה שמש הוא יועץ שיווק מנוסה ומוערך, אשר בנה לעצמו מוניטין בתעשיית השיווק הישראלית בזכות שנות עבודה רבות במסגרות שונות בתפקידים בכירים. שמש הוא בעל ניסיון בחברות מובילות במשק, כמו סלקום, שופרסל, כלל ביטוח, וגיתם BBDO, אלבר, קבוצת ח.י , שיכון ובינוי, קבוצת אלמוג בניה, ביג שופ, אופנת פוקס ועוד שם רכש ניסיון עשיר במגוון תחומים הכוללים ניהול מותגים, פרסום, אסטרטגיה שיווקית, ותקשורת שיווקית.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים

עוד בנושא

דילוג לתוכן