ליווי בעלי עסקים בינוניים וקטנים שבעת השלבים

מאת: משה שמש
יועץ אסטרטגי ומלווה שיווקי

ניהול עסק קטן ובינוני דורש מומחיות והבנה במספר תחומים

במאמר עסקי זה תלמדו כיצד לייצר הצלחה ולהרוויח כסף

משיתוף צוות מנצח לצדכם.

הקמת עסק חדש, קידום עסק צעיר, קידום עסק ותיק דורשים חזון, הגדרת מטרות אסטרטגיות, יעדים כלכליים וכמותיים, ניתוח השוק ויצירת הובלה בשוק תחרותי.

אל תהיו במצב של תגובה…

יוזמה ככלי להצלחה , להיות בהתקפה ולא בהגנה , בעידן התחרותי בו אנו מצויים אסור לעסק חדש, עסק פעיל צעיר או ותיק להיות בפוזיציה עסקית של תגובה , בעלי עסקים מחויבים לייצר מנועי צמיחה מחולי שינוי, ליזום ולא להגיב לנהל ולא להתנהל .

זה הזמן לייצר אבני דרך במספר תחומים

עסק נדרש למגוון כלים עסקיים, אסטרטגיים ושיווקיים החל מתכנית עסקית, התאמת תכנית עסקית למיתוג ושיווק, בניית תכנית מכירות, תכנית ארגונית, תכנית פיננסית,  וכין יצירת מנועי צמיחה לשנים הבאות.

איך משתלטים על מגוון תחומים?

זה לא סוד שרוב בעלי העסקים המנהלים עסקים קמעונאיים או נותני שירות למדו תחום ספציפי כמו עריכת דין, אדריכלות, ראית חשבון , ניהול חנות אופטיקה, ניהול חנות פרחים, ניהול מאפיה וכו' ואינם מיומנים בניהול ארגוני שיווק ומכירות. הסיבות לכך הן העדר ניסיון, זמן, אי פניות, אי יכולת להשתלט על מגוון תחומים.

כמה כובעים יש לבעל עסק? 

בעל עסק נדרש לעסוק במגוון תחומים החל בתחום המקצועי ועד לתחום הקמעונאי /סיטונאי והפצה, איש כספים, להיות  איש מכירות ושיווק, לוגיסטיקה, ניהול וכו'.

לקבל הדרכה וייעוץ בתחום העסקי זה must

יועץ אסטרטגי, יועץ עסקי, מנוסה נכנס לתמונה בשלב החזון, בניית היעדים, התקציב, יועץ עסקי מסייע בהכוונה , ניהול פיננסי, ניהול ארגוני, ניהול שיווקי מעניק ארגז כלים , ידע ומיומנויות

שבעת  השלבים בליווי בעלי עסקים

שלב איסוף מידע והבנת העסק

השלב הראשון בייעוץ עסקי, ייעוץ אסטרטגי הוא שלב האיסוף ולימוד העסק בתחומי פיננסים, לוגיסטיקה, שיווק ומכירות

להבין את השוק, המוצרים, מבנה החברה. על מנת לסייע לחברה או לעסק  להיות יעילה, תחרותית עם הזדמנויות, מיצוב ובידול נכון כן זיהוי הזדמנויות.

שלב הצגת התוכנית

השלב השני בייעוץ עסקי, ייעוץ  אסטרטגי כולל את שלב המחקר בו מבצעים היועץ העסקי האסטרטגי וצוותו מחקרי פנים, מחקרי חוץ, סקרי דעת לקוח חיצוניים, סקירת המגמות בתחום, ראיונות עומק עם אנשי מפתח בתחום, לימוד התחרות, מידענות עסקית פיננסית, לוגיסטית, שיווקית לבניית אנליזה אסטרטגית עסקית מדויקת המוצגת ללקוח במישור הפיננסי, הארגוני, השיווקי .

שלב ההזדמנויות  

השלב השלישי בייעוץ עסקי, ייעוץ אסטרטגי הינו ניתוח מדוקדק של הארגון/חברה/עסק מיקוד בהזדמנויות העסקיות, מהיכן יבואו הלקוחות?

הבנה לעומק של החוזקות, הבטן הרכה, החסמים, מיפוי מערך חלופות, הזדמנויות אסטרטגיות והתאמתם לקהל היעד שלב זה נקרא שלב ה"לקראת מפגש עם ההכנסות החדשות " כמו כן שדרוג ארגז הכלים אתר אינטרנט, פייסבוק, כנסים, שיווק ישיר, הדרכות ועוד .

שלב השטח

שלב החמישי בייעוץ עסקי אסטרטגי ערך ויצירת היתכנות מייצר ערך משמעותי על ידי הפקת ערוצים ואמצעים שיסיעו לחברה/עסק/ארגון להיות יעילים, זריזים ומתן ערך עסקי אמיתי ללקוחות בשלב זה מוצג היתרון היחסי איתו הולכים, את תחומים והיישום בשטח שיגדילו את בסיס הלקוחות ויביאו את החברה לרווחיות מקסימלית כולל בדיקות כדאיות, ובדיקות התכנות.

שלב הגדלת המכירות  

השלב השישי בייעוץ וליווי עסקי, ייעוץ אסטרטגי עוסק בפיתוח היתרונות היחסיים והנגשתם במכירות

מכירות לשוק המקומי ואם לשוק הגלובלי, פיתוח וניהול השינויים הארגוניים, כניסה לשווקים חדשים, מיזוגים עם חברות, רכישות של חברות קטנות יותר, פיתוח מוצרים ושירותים מותאמים ועוד.

שלב מנועי הצמיחה

שלב שביעי ביעוץ אסטרטגי הינו שלב ההטמעה של מנועי הצמיחה מחוללי השינוי , יוצאים לשטח עם מוצרים ושירותים שעברו פיילוט, יודעים איך השוק מגיב להם,  כאן מיישמים את המודל  איתו ירוץ העסק לשנתיים שלוש הקרובות

בעל עסק השאר בכובע שלך ותשכור יועץ ומלווה עסקי  

  • בעלי עסקים שמבינים שלא יכולים לרקוד בכמה חתונות.
  • עסקים/חברות/מיזמים בשלב הרעיון.
  • עסקים חברות/ארגונים בשלב החדירה לשוק.
  • חברות/עסקים/ארגונים הנמצאים בתהליך חיובי של צמיחה ומבקשות להאיץ.
  • עסקים/חברות/ארגונים הנדרשים להמציא את עצמם מחדש.
  • עסקים/חברות/ארגונים הנמצאים במשבר.
  • מבעל עסק נדרשים מגוון כובעים , לכן מומלץ לקבל ליווי וייעוץ מתאימים.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים

עוד בנושא

דילוג לתוכן